W naszej szkole powstała profesjonalna sala do prowadzenia zajęć specjalistycznych, w tym z zakresu integracji sensorycznej. Utworzenie sali do prowadzenia SI sprawiło, że został podniesiony poziom bazy dydaktycznej oraz zapewniono wspaniałe warunki do wszechstronnego rozwoju dzieci na miarę ich potrzeb i możliwości.
Sala została podzielona na dwie strefy: aktywną, gdzie dzieci ćwiczą, wykonują różne zadania pod okiem terapeuty, angażujące wszystkie zmysły oraz wyciszająca, w której do dyspozycji dzieci jest stolik z krzesłami do prac manualnych oraz pufy relaksacyjne. Nasza inicjatywa nie byłaby możliwa, gdyby nie instytucje, które wsparły nasze działania. Fundacja JSW przekazała darowiznę, dzięki której mogliśmy zakupić specjalistyczną, atestowaną wykładzinę, firma Grabara Development ufundowała farby oraz materiały niezbędne do odmalowania pomieszczenia, zaś Rada Rodziców działająca przy naszej szkole zakupiła rolety okienne. Ze środków własnych – z budżetu szkoły wyposażono salę w zestaw atestowanych przyrządów, które zapewniają bezpieczeństwo i zachowanie standardów terapeutycznych.
Bodźcem do stworzenia pracowni była potrzeba wspierania dzieci, które ze względu na różnorakie dysfunkcje w zakresie systemów sensorycznych doświadczają trudności w swoim codziennym funkcjonowaniu. Obecnie szkoła może zaoferować uczniom z dysfunkcjami różnorodne możliwości terapeutyczne. Sala i jej wyposażenie pozwalają na ciekawe prowadzenie zajęć rewalidacyjnych czy też z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Terapia stanowi rodzaj zabawy, która jest bardzo lubiana przez dzieci.
Uroczyste otwarcie pracowni, w którym udział wzięli zaproszeni goście, przedstawiciele instytucji i firm, które wsparły nasze działanie, odbyło się 21 lutego.