Wycieczka klas 5 w Pieniny

W dniach 10-12 czerwca klasy piąte naszej szkoły udały się na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą w Pieniny. Pierwszego dnia zwiedziliśmy zabytkowy kościółek w Dębnie Podhalańskim, który jest wpisany na listę UNESCO. Dalej przejechaliśmy do Jaworek i przeszliśmy przez Wąwóz Homole. Pomimo niepogody i padającego deszczu, uczniowie dzielnie i ochoczo podjęli to wyzwanie. Na sam koniec odbyliśmy spacer po Szczawnicy i udaliśmy się na miejsce noclegowe. Następnego dnia pogoda również nas nie rozpieszczała. Mimo tego pojechaliśmy do Czorsztyna zwiedzić zamek. Odwiedziliśmy też bacówkę i mogliśmy zobaczyć jak produkuje się popularne oscypki. Po intensywnie spędzonym dniu mieliśmy możliwość skorzystania z kąpieli w basenie na terenie ośrodka. Ostatni dzień, to dzień powrotu. Zanim to nastąpiło, pojechaliśmy do Niedzicy, zwiedziliśmy zamek z 1330 roku oraz przeszliśmy przez koronę zapory Elektrowni Wodnej. Na sam koniec udaliśmy się w rejs po jeziorze Czorsztyńskim. W dobrych humorach, z nowymi doświadczeniami w godzinach wieczornych wróciliśmy do domu.